De werkwijze van Brilliant Work

De werkwijze van Brilliant Work

Brilliant Work helpt ondernemers, management en directies om het bedrijf voor elkaar te krijgen dat zij voor ogen hebben. Om alle potentie er uit te krijgen die er in zit.

Wij helpen jou om iets (verder) te bouwen dat staat als een huis. Een bedrijf waar mensen weten wat de strategie is voor de komenden jaren, waar focus en structuur in zit. Met een helder actieplan om je doelen te behalen dit jaar. En net zo belangrijk is de menskant, dat jij, je medewerkers, je klanten en leveranciers allemaal doeltreffend en met plezier samenwerken. Dat is ons doel, onze missie en daar worden wij als bedrijfscoaches blij van. Maar hoe doen we dit precies en op welke vlakken?

De meeste klanten komen bij ons om:

De omzet in van hun bedrijf te verhogen (in Nederland)

Omzet te verkrijgen of te verhogen in het buitenland

De interne bedrijfsvoering en/of het leiderschap te verbeteren

Een klankbord of sparringspartner te hebben

Voor een goede workshop tijdens een teamdag

We bezitten expertise in strategie, bedrijfsplanning, ondernemerschap, leiderschap, gedrag, communicatie, opschalen van organisaties, verkoop, marketing, internationalisering en franchising.

1. Doelen

Eerst kijken we naar de doelen voor je bedrijf of afdeling. Waar wil je staan over bijvoorbeeld 3 jaar? Hier maken we een mooie poster van die je goed kunt delen met bijvoorbeeld je medewerkers, leveranciers of klanten. Deze kun je op de muur hangen, of voor papierloze kantoren op digitaal formaat krijgen. Mocht je al iets dergelijks hebben, dan gebruiken we dat als uitganspunt.

2. Actieplan

Als je je doelen hebt vastgesteld is het tijd om te kijken wat er moet gebeuren om het komende jaar deze doelen te verwezenlijken. Wat loopt er al goed en wat voor nieuwe iniatieven gaan we starten om dit voor elkaar te krijgen. We maken samen een concreet plan waarin staat wat de stappen zijn, wie het gaat doen, wanneer en hoe.  Dit is heel belangrijk zodat jij en/of je team precies zien wat er moet gebeuren en een goed overzicht houden. We hebben hier verschillende versies voor, maar deze is ook te krijgen als A2 formaat poster om op te hangen.

bedrijfsplan, actieplan, 12 maanden plan

3. Uitvoering

Het belangrijkste van plannen maken zit hem in de uitvoering. Daarom ondersteunen we onze klanten hierin zodat hun doelen ook worden bereikt. Hoe we dat precies invullen hangt af van de klant en het vraagstuk. Bijvoorbeeld 1 op 1 coaching, workshops en/of advisering. We bezitten over een zeer groot netwerk van bedrijven, overheidsinstellingen en andere contacten waar we je graag verder mee helpen. Hieronder valt ook veel gratis dienstverlening vanuit de overheid of provincie en het woud aan subsidies waar bijna geen enkele ondernemer of manager mee bekend is.

Waar we voor staan

* Voor resultaten op zowel korte als ook lange termijn. Korte termijn doelen vallen in het niet als je niet weet waar je naar wilt met je bedrijf of afdeling. En lange termijn doelen haal je niet als je niet een heel praktisch plan van aanpak hebt voor het heden. We zorgen voor een goede balans tussen de “doeners” en “denkers”.

* We pakken zaken aan vanuit een brede blik want niets staat los van elkaar. Noem het holistisch of boerenverstand, maar alle veranderingen die je teweegbrengt hebben bijvoorbeeld effect op collega’s, klanten en leveranciers. Het geheel moet kloppen.

* We werken samen met de kennis van de eigen sector van de klant en daar voegen we onze kennis van best practice aan toe. Onze oplossingen zijn pragmatisch en positief!

* Open en eerlijk zijn naar elkaar. Dat is de enige manier voor ons om effectief tot resultaten te komen. Onze klanten krijgen het meeste uit de samenwerking door open kaart te spelen en zo tot de kern te komen. En dat doen wij ook naar de klant.

* Zachte en harde kant. Een bedrijf of organisatie zonder doelen, actieplannen, budgetten en andere tastbare zaken heeft geen focus of structuur. Maar om goed te lopen moet er ook een goede sfeer zijn, mensen de juiste vaardigheden en kennis hebben en gedrag vertonen. De zogenaamde zachte kant. De balans tussen die twee moet goed zijn. Brilliant Work coaches hebben verstand van beide kanten en kunnen zorgen dat ze op een even hoog niveau komen in je bedrijf.

Subsidies

Als je bedrijf 1-250 medewerkers heeft dan kunnen we je meestal op gesubsidieerde basis helpen. We gebruiken hiervoor meerdere regelingen, per bedrijf kunnen we kijken voor welke je allemaal in aanmerking komt. Dit hangt o.a. van de leeftijd en locatie van je bedrijf en het onderwerp waar je aan wilt werken. Mocht je meer dan 250 medewerkers hebben of geen gebruik willen maken van subsidies, dan kunnen we ook tegen ons reguliere tarief werken.