Jan Willem Temmink
Export coach & Duitsland expert
Jan Willem (1957) heeft projectmatig in Duitsland en Nederland in uiteenlopende managementfuncties gewerkt. De rode draad is steeds export- en marktontwikkeling. Parallel heeft hij in de avonduren zijn coachingspraktijk opgezet. Jan Willem gebruikt daarbij een onderzoeksresultaat van Nijenrode Business University: bedrijven met een differentieel concurrentievoordeel bereiken betere financiële resultaten. Dit heeft geleid tot een unieke strategie voor blitz-scaling: internationaal versneld opschalen voor scaleups en grownups. De basis is een adressenbestand met 100+ internationale venture capitalists/private equity investeerders.
Met zijn werkervaring in de mediasector weet hij op het juiste moment een influencer in te schakelen en/of te kiezen voor free-publicity in online en print. Verder heeft Jan Willem tijdens corona verschillende Duitse retailers geassisteerd bij hun omnichannel-aanpak. Dit betekent de versnelde uitrol van een webshop op basis van headless E-Commerce.
Steeds vaker coacht hij ondernemers bij cross-border bedrijfsovernames. Dit is een integrale aanpak: vanaf search tot en met de integratie van bedrijfsonderdelen om ook daadwerkelijk synergie te behalen. Zijn opdrachtgevers zijn voornamelijk actief in IT, maakindustrie en deels ook FMCG. Maar ze hebben allen één doel: omzetgroei! Via de acquisitie van klanten en/of strategische bedrijfsovernames, Jan Willem werkt volgens het motto ‘there is no business like new business!’.
Educatie
- HBO – Bedrijfskunde met aanvullende sales- en marketingtrainingen (o.a. NIMA)
Werkervaring
- Voornamelijk in B2B-organisaties, deels in Duitsland (TELL, IBR Systems) en deels in Nederland (Reed Business Information, Mercedes-Benz en Stork Technical Services).
Verborgen talent
Dit komt naar voren als ik speel op het mooiste muziekinstrument ter wereld: ‘The Hammond Organ – Music’s Most Glorious Voice’.
Favoriete superkracht
Deze ontstaat als het echt vijf voor twaalf is bij een marktintroductie, verkooppresentatie, bedrijfsovername of … Met andere woorden: snel schakelen is gewenst om resultaat te bereiken!
Mijn insteek
De basis bij internationalisering (ook naar Duitsland) is steeds een gedegen marktanalyse. Online research en klantcontacten vormen een belangrijk basis.
Google-beoordelingen
Gratis gesprek aanvragen
Vul hiernaast je gegevens in. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Hierbij kijken we waar je wensen en behoeftes liggen en gaan we samen kijken hoe we je succes kunnen accelereren!