Hoe kom ik aan meer omzet?

3 juni 2021

Onlangs gaf ik een workshop over hoe je meer klanten en omzet kunt genereren. Aangezien niet iedereen daarbij aanwezig kon zijn wil ik ook hier mijn top tips met je delen:

  1. Kies je klant! Maak een duidelijk profiel van wie je ideale klant is. Dus niet wie er bij je mag kopen – dat mag iedereen met geld – maar aan wie ga je marketing tijd en/of budget uitgeven. Zo bedienen wij vooral ZZP en MKB ondernemers in Gelderland en Overijssel en daar richten we onze marketing op. Maar als een klant uit Noord-Holland of Zwitserland komt en ons wil betalen dan mag dat natuurlijk.
  2. Zorg dat je voor de klant aantrekkelijk bent. Wat doe jij anders of beter dan je concurrent? Of wat is beter aan jou product of dienst dan het alternatief? Zo hoeven mijn collega’s en ik maar zelden te laten zien dat we beter zijn voor de klant dan een ander coachings/adviesbureau. De concurrentie is in ons geval bijna altijd dat de klant niets doet.
  3. Schrijf op hoe je anders bent en zet dat in al je marketing uitingen zoals je website. Oefen deze zinnen zorg dat je het zelf ook makkelijk kunt zeggen, dat het goed van de tong rolt.
  4. Waar zitten je potentiële klanten? Wat lezen ze? Met wie praten ze? Waar gaan ze naar toe? Als je dat weet dan kun je je marketing veel beter toespitsen. Zo bedienen wij vooral ZZP en MKB ondernemers in Gelderland en Overijssel.
  5. Kijk eens goed naar je huidige en voormalige klanten. Zouden die nog meer kunnen kopen? Van het zelfde, of een ander product dat je kunt leveren? Of hebben ze andere klanten waar ze je mee in contact kunnen brengen?
  6. Maak een plan! Hoe vaak ga je wat doen, of voor welke datum? Met welk budget?
  7. Zet al de acties die je wilt doen in je agenda en hou je eraan.
  8. Evalueer! Kijk na een maand, kwartaal, half jaar wat er werkt en wat niet.

Hopelijk helpen deze tips je goed op weg. Mocht je toch hulp willen bij het maken van zo’n verkoop en marketingplan en het fijn tunen van wat je bedrijf uniek maakt zodat je meer omzet gaat genereren met je bedrijf, neem dan even contact met ons op. Naast het helpen met het schrijven van je plannen, blijven we (als je wilt) je opvolgen om te kijken wat er is gelukt van je plan, wat nog niet en waar je verdere hulp kunt gebruiken. Want vaak stokt het juist in de uitvoering. Brilliant Work bestaat uit een team van ervaren bedrijfscoaches en adviseurs die je hier goed bij kunnen helpen. En voor ZZP’ers en MKB’ers is onze hulp meestal 50, 80 of wel 100% gesubsidieerd door provincie en overheid.

Lizanne Jakobs, info@brilliantwork.nl, 0262130704

Meer blog artikelen

FORENA 2
28 augustus 2024

Nieuwsbrief augustus 2024

Met nieuws over: Werknemers (gesubsidieerd) boeien en binden- nummer 1 probleem van werkgevers op dit moment. Brilliant Work verkozen tot beste bedrijfscoachingsbureau van NL! Even [...]

Jan Willem Temmink-BW 4
19 augustus 2024

Exporttips van Jan Willem Temmink; dé expert in Export en Marktontwikkeling

Jan Willem Temmink, geboren in 1957, heeft een indrukwekkende carrière opgebouwd in zowel Nederland als Duitsland. Met diverse managementfuncties op zijn naam heeft hij [...]

Zoeken