“Wij vertalen de succesverhalen van een bedrijf in een op maat gemaakt kerstpakket waar alle medewerkers en relaties van dat bedrijf zich in herkennen”, vertelt Jesse de Vries van Dutch Giving trots. Elke kerstkaart en elk pakket is dus helemaal toegespitst op de eindgebruiker. “En dit leidt weer tot een positieve ervaring met het bedrijf.”
Het concept van Jesse is simpel en doeltreffend: alle kerstpakketten worden op maat gemaakt naar de wensen van een bedrijf. Ook organiseert Dutch Giving bij bedrijven of organisaties op de werkvloer een kerstmarkt. Hier kunnen medewerkers dan zelf hun cadeaus bij elkaar shoppen via munten of creditkaarten. Je bereikt hiermee dat er samenhorigheid is, gezelligheid en iedereen zeer tevreden met een eigen uitgezocht kerstpakket naar huis gaat. “Het is ook mogelijk om het bedrijfsfeest hieraan te koppelen”, legt Jesse uit. “We organiseren dan een volledige dag voor een bedrijf of organisatie waarin het kerstpakket, de eindejaarsborrel en het eindfeest terugkomen.”
'David is een zeer bevlogen en betrokken coach'
Dutch Giving schakelde Brilliant Work in als startend ondernemer. “De uitdaging was om het plan goed te vermarkten om zo een mooie groei in te zetten”, vertelt Jesse. Samen met business coach David Kleerkoper – die ontzettend veel ervaring met de voedingssector heeft – ging Jesse op zoek naar de doelgroep van Dutch Giving, hoe ze deze kunnen bereiken en vervolgens ontzorgen.
“David was heel bevlogen en betrokken”, legt Jesse uit. “We hebben nog steeds contact: hij denkt over veel zaken mee en weet zijn netwerk ook aan mij te koppelen. Een win-winsituatie dus. David is een fijne en eerlijke man; ik kan echt fijn met hem samenwerken.”
‘Van vragen naar sparren’
De methodiek die David gebruikte, was die van veel vragen stellen. “Die vragen zette mij vervolgens aan het denken en over de antwoorden gingen we dan sparren. Op deze manier kwamen we samen tot nieuwe inzichten”, vertelt Jesse. “Verder droeg David ook goede ideeën aan. Zo gaan we dit jaar voor het eerst een soort ‘open-showroom’-concept invoeren naar het idee van een ‘open-huis’.”
“Hiervoor nodigen we zoveel mogelijk vertegenwoordigers, managementassistenten, hr-managers en marketing managers uit om met een gastvrouw of gastheer van Dutch Giving onder het genot van hapjes & drankjes, het kerstpakket voor het bedrijf of de organisatie uit te zoeken. Dit gaan we in juni, juli, augustus en september doen.”
‘Dankzij David heb ik nieuwe concepten bedacht’
“De coaching heeft mij onder andere opgeleverd dat ik nieuwe concepten heb doorgevoerd. Die heb ik ook kunnen verkopen aan zorginstellingen en bedrijven”, laat Jesse trots weten. “Ook is mijn netwerk gegroeid en heb ik strategisch leren denken om op een originele en vernieuwde manier de ‘traditionele’ markt van kerstpakketten te betreden.”
Over vijf jaar hoopt Jesse met Dutch Giving nog steeds een gezond bedrijf te hebben. “Ik wil dan jaarlijks 50.000 mensen blij maken. En ik hoop dat er dan een mooi team staat die met dezelfde gedrevenheid en passie aan het werk gaan zoals ik dat nu al doe!”
Heb jij ook een dijk van een idee en wil je ook gaan groeien? Of je nu startend ondernemer bent of al langer een bedrijf hebt: Brilliant Work kan je helpen!